Charlène kreeg als kind het Nederlandstalige genre met de paplepel ingegoten. In plaats van hippe idolen als Britney Spears luisterde de blonde schone liever naar Marianne Weber, Frans Bauer en de Zangeres Zonder Naam. Net als vele meisjes stond ook Charlène vaak voor de spiegel te zingen. Maar dat was niet genoeg. Vanaf haar tiende stond ze regelmatig op het podium in cafés en karaokebars, waar ze veel indruk maakte op het aanwezige publiek. Daarnaast bezocht ze veel en graag concerten van o.a. Marianne Weber. Zo jong als ze was, deinsde ze er niet voor terug om voor aanvang van een optreden van haar idool de kleedkamer in te stappen met het verzoek om een liedje mee te mogen zingen. Een vraag van zo’n schattig meisje kon Marianne Weber natuurlijk niet weigeren en zo maakten de fans van het Nederlandstalige genre voor het eerst kennis met deze talentvolle meid. Laat nou net op die avond de toenmalige manager van Frans Bauer en Marianne Weber in de zaal zitten. Hij geloofde zijn oren en ogen niet, en besloot prompt de nog maar 11-jarige zangeres in spe onder zijn hoede te nemen.
Charlène kreeg als kind het Nederlandstalige genre met de paplepel ingegoten. In plaats van hippe idolen als Britney Spears luisterde de blonde schone liever naar Marianne Weber, Frans Bauer en de Zangeres Zonder Naam. Net als vele meisjes stond ook Charlène vaak voor de spiegel te zingen. Maar dat was niet genoeg. Vanaf haar tiende stond ze regelmatig op het podium in cafés en karaokebars, waar ze veel indruk maakte op het aanwezige publiek. Daarnaast bezocht ze veel en graag concerten van o.a. Marianne Weber. Zo jong als ze was, deinsde ze er niet voor terug om voor aanvang van een optreden van haar idool de kleedkamer in te stappen met het verzoek om een liedje mee te mogen zingen. Een vraag van zo’n schattig meisje kon Marianne Weber natuurlijk niet weigeren en zo maakten de fans van het Nederlandstalige genre voor het eerst kennis met deze talentvolle meid. Laat nou net op die avond de toenmalige manager van Frans Bauer en Marianne Weber in de zaal zitten. Hij geloofde zijn oren en ogen niet, en besloot prompt de nog maar 11-jarige zangeres in spe onder zijn hoede te nemen.
Charlène’s tweede wapenfeit was een gastoptreden tijdens het eenmalige concert van Marianne Weber en Frans Bauer in 2000 in de Maaspoort. Vervolgens deed Charlène mee aan het tv-programma Your Big Break, waar zij tweede werd na zangeres Judith en eindigde voor Jody Bernal. Haar eerste single ‘De Laatste Reis’ werd mede door steun van de TROS een hit en al snel volgden vele optredens. Zo wist het jonge talent in zeer korte tijd naam te maken in het Nederlandstalige genre en vele harten te veroveren met haar spontaniteit en bijzondere stem.
Inmiddels is het meisje van toen uitgegroeid tot een jonge vrouw die weet wat ze wil. Er zijn maar weinig vrouwen in het genre, en dat alleen al maakt Charlène een bijzonder welkome aanvulling van het Nederlandstalige lied. Sinds het begin van haar carrière heeft Charlène het getalenteerde producersduo Emile Hartkamp en Norus Padidar (o.a. Frans Bauer, Jannes) achter zich staan. Ook haar nieuwe single en album zijn weer door het duo geschreven en geproduceerd.
TOP 10 - Charlene | |
---|---|
1. | N Bosje Rozen Voor Je Moeder |
2. | Wat Je Niet Hebt Kun Je Niet Verliezen |
3. | Denk Ik Aan Jou |
4. | Griekse Nacht |
5. | Ik Ben Verliefd |
6. | Alles In Het Leven |
7. | Boem Boem Boem |
8. | Ik Ben Zo Blij Als Het Weer Weekend Is |
9. | Mijn Cupido |
10. | Twiedeliedie |